iheard

2012-05-09
07:26:18

SOOOLSJUKA
Solsken och ligga inne i sängen, har börjat få ett alldeles för tydligt samband för mig sen jag flyttade till Aussie. Jag tror att 80% av gångerna det varit sol och riktigt fint väder har jag legat inne sjuk. så ni kan ju gissa vad jag gör idag..... Ligger i min säng, svettas som en stekt kamel och kollar sex and the city. har hittils sovit en timma, kollat 7avsnitt och varit ute i fem min. YIPPI!
Måste ändå se det här som det värsta med att vara med barn som går på dagis, för sen jag kom ner tror jag Hugo varit sjuk ca 40% av alla 124dagar, så jag har en svag aning vem som smittar mig.
Kan dock för övrigt också vara att jag sprang i linne och shorts när det var rätt kallt häromkvällen. Och NEJ jag har inte blivit någon maratonlöpare, "springa-för-då-mår-jag-bra-löpare" eller "bara-ta-en-runda-löpare". För jag kan i ärligthetens namn säga att löpning är nog det jobbigaste och mest omotiverande jag påbörjat. Så varje dag jag klarar mina 2km (ja ni hörde rätt) så är jag den lyckligaste tjejen på jorden :).
Om ni undrar varför det aldrig kmr ut några nya skobilder längre så är det av den enkla anledningen att jag har shoppingförbud. Min väska hade övervikt redan när jag åkte ner, ett syndrom som jag ärvt av min kära shopaholic vän Manda S.B. Och eftersom jag köpt på mog 13par skor sen jag kom ner(japp där kom sanningen fram) så lovar jag att jag inte kan lägga i ett extra gram till i min väska. Så sayonara shopping, nu läggs alla pengar på en ny hembiljett och på en sista resa.
Förlåt även för att detta blivit en matblogg, kan nörda om att jag gjorde världens godaste pestokyckling á la Lotta igår och ett dussin pizzabullar. Idag har jag gjort pannkakor och häromdagen blev det kyckling med klyftpotatis. Mumma!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: