iheard

2013-07-16
23:18:49

VIN OCH IPREN
Underbara dagar! Denna senaste vecka har spenderats med migrän, feber, förkylning, hosta, ögoninflamation och bihåleinflamation. Lägg till konstans sängliggande på det och strålande sol ut. Mumma! Som jag mått! Har även fått erfara att norges sjukskrivnings center är en ren djungel och i ren protest jobbar jag nu sen tre dagar tillbaka med alla dessa kramper.
Veckan lärdom kommer dock från Diana och Lina. Ligger hemma och chattar med Diana och tkr syns om mig själv och Diana bara,
-"Amanda drick vin, det hjälper när man är sjuk", jag svarar lite fundersamt.
-"Njaa, Diana det är whiskey isf som hjälper mot halsen"
-"Jaa! Men det har vi inte hemma, jag har vodka, ta den :) "

Lyssnade inte helt på denna kvinna, men när hon sedan kommer hem med huvudvärkstabletter, vin och nässpray till mig tänker jag ändå ok, det kanske funkar. Så tar ett glas.
I samma veva ringer Lina och bara,
-"Amanda vi ska dricka vin !!"
förklarar lite snällt för Lina att jag är sjuk, varav Lina utbrister!
-"Men vin är det bästa man kan dricka när man är förkyld"
Jaha tänker jag nu har ju två sagt det, så tar ett glas med Lina med....
Det mest korkade jag gjort! Sån migrän jag fick efter det sen! Lärdomen blir väl att aldrig mer lyssna på mina vänners "husmorskurer" i fortsättningen. Nattii

Kommentar:
#1: Pappa

Du vet väl att du ska lyssna på dina föräldrar när det gäller huskurer!

Svar: ska ha det i åtanke nästa gång ;)
Amanda Edvardsson

2013-07-17 @ 21:21:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: