iheard

2012-12-06
23:11:00

ITS A HARD DAY
Springer runt och pysslar och lyssnar på gamla visor. En sån där myskväll när man mest inte får ngt gjort. Hittade massa anteckningar som jag skrev när jag gick bibelskolan, känns märkligt att inte ens känna igen sig själv. Var som att läsa vad ngn helt annan person skrivit. Men måste ändå säga att jag inte ångrar skolan en sekund. Annars hade jag ju inte lärt känna Becks, Jocke, Basse och alla andra sköningar att kleta smör i öronen på och slänga ut madrasser genom fönstrena med.
Har i övrigt idag haft en lång dag i skolan med budgeteringar. Bästa måste ändå vara Jonas.. Ser att han antecknar frenetiskt under hela lektionen. Vid lunch går jag och läser hans anteckningar. Skit bra tänker jag som inte antecknat ngt alls. Byter ut våra häften. Jonas kommer tillbaka. Fortsätter anteckna så pennan glöder. Jag och Josie hintar om "vad snäll Jonas är som gör mina anteckningar" bla bla. Gullungen fattar inget utan skriver klart allt och sedan byter jag tillbaka så jag får alla nya anteckningar. Tack Jonas, du är allt en äkta fin vän!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: