iheard

2013-01-15
22:57:00

BACK TO BASICS
Detox över, eller detox och detox tycker jag låter lite för hårt. Som tips kan jag säga, gör en detox på sommaren när det är varmt och sallader känns mer lockande, börja för guds skull på en fredag eller lördag så ni slipper sitta helt förstörda på helgen som jag gjorde. Sen skulle jag säga efter att jämfört flera olika detoxprogramm att de skiljer sig väldigt mkt åt. Vissa är jätte strikta som att du bara får leva på vatten och flytande vätska i en vecka, medan andra godkänner allt utom mejeriprodukter och alla sorters av vete. Jag tror helt och hållet mer på den sista. Jag tror inte det är bra för kroppen att under en längre period vara utan kolhydrater och proteiner. Samtidigt tror jag att det är väldigt bra att rensa ut kroppen då och då men tror det hela mer väger över en sund livstil där man siktar på att äta:
  • mkt färggrannt, sallad, grönsaker, frukt
  • satsa på fetter som olivolja, fisk, avocado, nötter
  • äter bröd man bakat själv som utesluter vitt mjöl och onödiga konserveringsmedek och allt socker (de vanliga mat bröden består vanligtvis till 4% av socker)
  • försöker utesluta söta drycker och alkholhaltiga drycker så mycket som möjligt
  • äter så lite kolhydrater i form av pasta, ris och potatis som möjligt och vill man ändå äta det så ta lite, välj fullkort, eller quinoa.
  • unnar sig något gott ibland
  • .... men som sagt likaså som att ett ohälsosam måltid inte gör dig tjock, så gör inte bara ett mål hälsosam mat dig smal.!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: