iheard

2012-09-25
18:38:00

MÜSLI BARS
Håller på och försöker komma igång med träningen igen. Så kör på spinningen cykeln nu varannan dag, mitt mål är att hålla mig under 3min för varje kilometer så jag inte slappar efter som det är rätt lätt att göra när man ser på tv samtidigt. För att hålla ut med träningen och inte tröttna tänker jag köra igång lugnt nu och göra något helt nytt för mig... Nämligen att inte ha några förbud alls! Jag är expert på att sätta upp "absolut-inget-socker-förbud" mot mig själv, eller "bara-äta-nyttigt", "ingen-alkohol-på-en-månad". 
Nää nu är det slut med sånt larv som jag ändå aldrig lyckas hålla. Slutar alltid med att jag är så tjurig och sockerknäpp så det inte går att umgås med mig och att jag tillslut inte tänker på annat än choklad och bullar.
Så min nya taktik är att allt är okej, för om sanningen ska fram så blir livet rätt trist utan fika på cecil, ett glas vin på kvällen och pizza på söndagen.
 
Gjorde egna müslibars ikväll, blev så trött på alla socker dundrande i affären som ändå bara smakar havre så gjorde egna. Hällde i lite vad jag tyckte men för er som vill göra egna gjorde jag ett recept:
MÜSLI BARS
 
0,5dl torkad hackad frukt, t ex goji, russin, persikor
1dl kokos
4dl fiberhavregyn
0,5dl nötter
0,5dl solrosfrön och pumpakärnor
1dl veg olja, tex olivolja eller rapsolja
0,5dl varmt vatten
1,5tsk bakpuler
2msk vetemjöl fullkorn
70% mörk choklad
 
15 min på 175grader i ugnen, låt dom sen svalna. Skär i bitar och doppa eller häll över mörk choklad.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: