iheard

2012-10-08
23:23:00

F.L. WESSMAN - LIVSNJUTARE OCH MYTOMAN
Ingen inspiration idag så Filip gästbloggar.
 
[23:20:53] Oswald:
Hej.
Bloggägare och filantrop, äkta vän och sann kämpe. Wonderwoman? Mycket möjligt. Men ibland kan även en sådan fantastisk person behöva hjälp. Därför går jag in, som den stöttpelare jag är, och lägger min ingrediens till livets kaka.

Veckorna som flyter förbi innehåller oftast mycket lite spänning. Självklart var förra veckan inget undantag och jag hade bara helgen att se fram emot. Vilken helg det blev sen. Min vän anders och jag har en liten egenhet att alltid röra till något vansinnigt vart vi än färdas. Denna gången var målet en liten stuga på nesodden (ja jag bor i norge, bara släpp det). En intet ont anande jente på nyss fyllda 20 vårar skulle annordna en liten tillställning som skulle äga rum ett stycke utanför staden. Elller ja på en ö. Jag och anders följde våra vänner oskar och sara för att hitta rätt och bli presenterade för värdparet.
Kvällen började väl som vanligt att man sitter i ett hörn och pratar ned don få man känner. Kan bara tillägga att vuxenläsken inte börjat kicka in på riktigt och det var väl en bidragande faktor till vårat generade beteende. Det som skedde härnäst har jag ingen vidare förklaring på. Kort sagt har jag nån lucka här och där i mitt annars så briljanta sinne. (Jag blev varnad av bloggens ägare att det vistas minderåriga på sidan och ska därför inte gå in närmre på den saken). I lama termer så var det som skedde att jag och anders hade en fantastiskt rolig kväll och vi stiftade många nya bekantskaper. The big guy kanske till och med får till det en vacker dag.

Tänkte bara avsluta med att säga som min gamla datalärare: livet är underbart, när underlivet är bart.

Ha en trevlig vecka allesamman

F.L.Wessman

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: