iheard

2012-03-15
05:49:32

FATTIG OCH LYCKLIG
Ínsåg nyss vad galet dålig jag blivit på att skriva inlägg. Ska försöka en liten förbättring nu. Sitter just nu och väntar på att hämta barnen på dagis. Har idag varit och tränat med Michael, blev ett 15min pass, pga Michael av ngn konstig anledning alltid sover för länge de dagarna vi ska gymma. hmmm.. mutade dock med att jag skulle göra drive in frukost till han så 15 min armar blev det. haha. vi är nog de sämsta i världen på att träna.
Igår så var jag på ännu en jobb trial. På ett café på Soutland. Jag som ändå jobbat på cafe i Sverige som barista tänkte att det kan väl inte vara så svårt... men när jag ser att deras latte glas är som våra espresso började det bli rörigt. och när sedan en vanlig kaffe heter long black så blev det inte lättare. Kort sagt kan jag säga att jag nog inte gjorde det bästa intrycket. men vad gör det när alla chefer här nere verkar vara 40år och killar. En timme senare hade jag min anställning trots att jag inte ens vet vad en white frappe eller short macciato är :P så det räcker nog med att vara blond för att klara sig i det här landet.
Var på en annan interjuv/trial dagen innan med. På en bar. Fattar noll, skulle blanda drinkar, kaffe, mat m.m. Jag kan inget om att blanda alkohol, trodde det räckte med att man kunde dricka den? Men hej och hå fick dra på mig stora leendet och försöka. Jag säger tack gode gud att jag slapp göra en enda drink utan bara latte och whiskey. Jag vet inte ens om jag får hantera alkohol utan papper här nere. Verkligen skumt ställe. Dock var alla som handlade där värsta stammisarna så dom kom och kramade mig och sa vad kul att jag skulle börja jobba där. Tror dock att jag avböjer. Lönen var helt värdelös men stammisarna höjde gott upp det. Satt en gubbe och spelade piano hela kvällen. men men skickade nyss ett litet mejl där jag vänligt sa tack men nej tack. Jag är faktiskt hellre fattig än rik och utarbetad. Jag är ju trots allt här för att leva. Har dock en till interjuv på lördag. Så galet rörigt.
Joo igår hade jag och Daniel våran obligatoriska onsdagsdejt. Tyvärr var jag helt slut så vi bestämde picknick. Fick ett ryck att vi skulle gå till ngn del i Melbourne ingen av oss varit innan så hittade en liten små gata där det var graffiti överallt. och runt nästa hörn ännu mer graffiti. Så häftigt!!! Jag skulle ge allt för att bo där. Massa halv skumma unga estetare i gathörnen. Underbart! Blev dock en väldigt bra kväll med fika på bryggan och sen kom Michael in och ämnet ballade helt.  Idag blir det stan igen för att hälsa på underbara Vendela och sen ta en öl med grabbarna :D. Tjottahoj!

Kommentar:
#1: Jenny

Mysig stämning :) :)

2012-03-15 @ 09:30:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: