iheard

2012-06-10
17:53:59

HOME SWEET HOME
Tillbaka i Vetlanda efter över 40timmars resande. Men galet sååååååå skönt! Har sådan kärlek och hatkärlek till denna staden. Det mest läskiga är att det känns som det spelar ingen roll hur länge jag åker bort för allt är precis likadant när jag kommer tillbaka. Absolut inget har ändrat. Alla relationer är precis likadana. Allt ser likadant ut och allt är precis som man lämnade det. Jag snarare känner mig som att jag varit borta i flera år så får lite halv panik när man märker att tiden stått stilla.
Men men till saken. Under mina första dagar hemma har jag hunnit fika hos mormor och hälsa på morfar. Tittat in hos syrran och hennes familj, hängt med rockgrabbarna, träffat fia och kajsa, haft picknick med lejla, gått på studentfest för Amanda, haft hetsdrickning med Ullis och Danne, spenderat en kväll på hotellet och en natt på Vetlanda torg, hälsat på en miljon människor, gjort en ögonfransförlängning, ätit Hawaii pizza, skinka i burk och dumlesnacks, shoppat bort alldeles för mkt pengar, fått panikångest och gråtet floder av trötthet, varit lyriskt lycklig och galet glad över att vara hemma. <3


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: