iheard

2012-02-09
08:29:00

Singapore baby!

Singapore baby!

Jag ljög! Jag har inte varit ett dugg sten cool under den här resan. Så fort jag gick igenom gaten i Köpenhamn bröt jag ihop och började lipa. Var nära att jag vände då och där redan. Sen grät jag konstant hela vägen till London. I kön, när vi fick mat, på toaletten.

Så när jag äntligen var framme i London var jag helt färdig och så beroende att prata med människor att jag höll på att dö! Hittade två svenska tjejer som skulle till Sydney och en kille från Danmark. Så blev en snabb fika på Starbucks och några samtal med mamma innan nästa flyg gick.

Nya planet var en dubbel jetare. Galet stort! Hamnade jämte ett jätte trevligt italienskt par och till min stora lycka var killen bakom svensk!!!! Hurra för Robin! Usch vad resan varit tråkig utan dig! Dock skildes våra vägar åt redan här men oj oj oj vad det räddade min dag!

Nu är det "bara" 7h någonting på nästa flyg och sen är jag framme. Jag är totalt skit rädd och helst vill jag fortfarande vända hem igen men det ska blir jätte kul att träffa familjen. Dags att plåga lite folk nu! Hurra för pinsamma kontaktförsök! :D

p.s Gaten i Köpenhamn var  nog den skönaste. Mannen kollar på mitt pass och säger "Jahae due Amande vad ska du rese då?" Jag svarar Melbourne. Han tittar igen, väldigt skeptiskt, tar av sig glasögonen och suckar, "Amande, du vet att dette äe flyge till England, lille Amande due äe helt fel".

d.s. kom just tillbaka från ett toalettbesök, sitter o läser alla på skyltarna där inne och fastnar för "slide cleaner". Enligt bilden så finns det en knapp till höger på toan..... Och mycket riktigt det var precis vad det var, inte lite blöt blev man!


Kommentarer:
#1: Lotta

Vi tänker på dig här hemma, Mandis!!! Kom ihåg att du är på väg på ditt livs äventyr!! Det kommer bara bli bättre nu! Tusen kramar

2012-02-10 @ 10:28:25
#2: flygplans robin :D

haha det var så lite så! du räddade min resa med ;)

Tack för et trevlig flygtur! nästa gång får vi hitta en längre flygning! ;)

hoppas du har det fint!

kram kram

2012-02-14 @ 21:43:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: