iheard

2012-08-22
00:42:00

MORFAR
Det finns inga ord. Jag saknar dig. Jag saknar att inte se dig igen, att se dig ligga i badenbaden på Öland och sova, att springa fram och killa dig med grässtrån, att inte höra dig säga "kom och sätt dig och sjung en visa", att du tar en extra sockerbit i kaffet, dig och mormor dricka kaffe och fika innan åtta på morgonen, att du brer smör på bullarna när du tror att mormor inte ser, att komma hem från skolan och du står på taket, alla dina staterna historier, alla historier du hittar på överhuvudtaget, när jag skulle åka till Australien och du sa att i Oceanien hade du varit massa gånger i en flygmakapär du byggt, när jag kom tillbaka till Sverige och berättade och du sa som vanligt "det var ju duktigt", att kasta kottar framför gräsklipparen när du klippte gräset på Öland så det small, när du alltid sa "säg inget till mor" och blinkade, när du tyckte jag var fin när jag dragit på mig Lottas högklackade, alla bus du lät Anton och mig göra, när du var barnvakt och vi lagade våfflor och körde fia med knuff, alla dina "extranamn", ditt alltid solbrända ansikte, alla dina bus och historier, ditt leende. Jag saknar dig bästa och finaste morfar.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: