iheard

2012-04-16
04:18:12

PHILLIP ISLAND
Igår gjorde vi en spontan road trip till Phillip Island. Efter att äntligen fått upp mina två överförfriskade vänner gav vi oss iväg. Eftersom världens bästa chaufför körde så gick det prima. Lite synd om övriga sällskapet varav alla är 1.80 som fick tränga ihop sig i 30graders värme i Michaels lilla bil. Men jag njöt!!!!
Den största nackdelen med att man är minst i storlek måste att man alltid hamnar i mitten där bak. Finns det sämre plats?? Men eftersom hälften av mina medkamrater saknar internationellt körkort och resterande satt i gårdagens kläder så fick jag cruisa :)
Anlände till sommarhuset för att hälsa på Toby óch barnen, varav Toby fixat lunch. Måste bara påpeka, australiensisk lunch består 50% av gångerna av någon slags baguette/sandwich och på riktikt finns det något bättre?
Efter ny laddade batterier drog vi ner till Berry Beach och vilket väder! Strålande sol, blå himmel och överstora vågor! Av med kläderna och i vattnet! Underbart! Sedan blev det självklart strandkrig, bus och fotboll innan vi hurtbullar tog en strandjogg.... (ska tilläggas att jag höll på att dö, kondition är inte min grej).
Jag lyckades sedan lura iväg Daniel på kängru jakt, stackarn kommer tillbaka överlycklig med några halv kassa bilder. jag säger snällt, dom var ju fina.... Vi åkter sedan till Seals rock och vad står inte 2 m jämte vägen om inte 2 kängrus som tittar på mig snällt och ber ta ett kort snälla Amanda. Jag klickar av 30 perfekta vykort och gör lite filmer. Går sedan upp till Daniel varav hans självförtroende går itu.
Åkte sedan till Pingvin parade för att se 688st pingviner simma in från havet och klättra upp på land. Världens minsta och sötaste små varelser som vaggade fram med rumpan rakt ut!! Underbart är kort! Åkte och tog varsin fich and chips innan vi drog tillbaka in mot den pulserande staden. Underbar dag!

Kommentarer:
#1: Manda

Saknar dig, Mandiiiiiis ! <3

2012-04-16 @ 13:26:48
#2: amanda super duper

ååååhh jag saknar dig honey!!! ska bli så sjukt kul med grekland ihop!!! <3

2012-04-16 @ 17:36:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: