iheard

2013-04-16
18:35:00

OSLO
Andra dagen i Oslo idag och jag fattar inte ett ord på norska än. Haha. Missförstånd är bara förnamnet, skulle idag hjälpe en kvinna som ville ha "konjeblomster", jag bara "öh, jag är inte helt hundra på att vi har den blomman", tvingas springa till Grete som håller på att skratta ihjäl sig "konstblommar" Amanda, platsblommor med andra ord. Lyckat!
Lyckades även idag verkligen återfå min blondfaktor när Anders ska lära mig alla gödsel och vi kommer till "hönsgödsel" och jag bara "jah, är det sånt höns äter". Så sjukt blåst. Men men trivs sjukt bra. Så himla mysigt att springa och pilla och fixa med blommor hela tiden. Flytta om, klippa, prismärka, dekorera. Funderar på att skola om mig. Kan väl även lägga till det här i mitt CV sen till din ultimata hemmafrun.
Såå nu är jag hemma efter en jobb dag med Anders, har haft sjukt kul idag, med fika och massa skoj. Lyckas dock inte lära mig namnet på min chef som jag kallat för Christian nu konstant i två dagar fast han heter Anders och Filip har jag som vanligt döpt om till Peter.
Sjukt sliten men tror det här blir två extremt roliga månader, på fredag kommer Bex och på söndag flyttar jag till Micke. Har även haft en bucketlist kväll hos Micke. Lyckades göra bästa listan ever så snart blir det fullt ös. Anders lyckades även dra med mig till gymmet igår vid elva. Orkade knappt ställa mig vid maskinerna så ikväll är min plan att bara sova och komma igen i tid och ork. See yah!

Kommentarer:
#1: Lotta

Köp en norsk-svensk ordbok och plugga glosor!!!

Svar: haha ska bli, så jag förstår vad en tralla och klem är :D
Amanda Edvardsson

2013-04-16 @ 20:28:17
#2: Anna

Det höres kempekosligt! Lycka till framover, klem fra syster din

Svar: haha tack tack, akkurat :D
Amanda Edvardsson

2013-04-16 @ 21:08:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: