iheard

2013-03-24
01:21:00

DELMÅL
Även om man vet vad man vill är det ibland ändå så himla svårt att få tummen ur röven och sätta igång. Jag tror jag har skrivit hundra ggr på min att-göra-lista att jag ska dra till språkkurs till Italien, dricka massa vin, bara äta gott och prata världens finaste språk. Nemas problemas men när jag nu har tid, har jag åkt? nej, och varför? Jo bara ren lathet och jag vet inte. Jag har kommit med hundra usäkter för varför jag inte bokat biljetter. Och nu är det försent. 
Men istället för att se detta som världens nederlag tänker jag istället höjja upp det jag faktiskt har gjort och se det här som en stor läxa. Inför det här året så satte jag vissa löften jag skulle göra och några har jag faktiskt redan börjat på eller gjort. Ex.
  • Gym i 6månader - låter kanske sjukt basic och enkelt, men för mig att ta mig ut från min säkra friskitochsvettis zon till att ta mig in grabbarnas gym värld där jag kan noll och kan ta absolut noll vikter var ett sjukt stort steg för mig, men come on. Nu lever jag på gymmet. Älskar det och tycker det mest är kul att se kontrasternas på grabbarnas hulken-vikter och mina små barbie-leksaker. Fördelen är ju trots allt att mina vikter alltid är lediga ;)
  • Bli brunett - japp sjukt basic det med, men saken är den att jag nog gått och vägt på det sen studenten så nu fick jag nog, bära eller brista jag är brunett igen. Inte det minsta snyggt, men nu vet jag det och kan fokusera på annat.
  • Hoppa av skolan - japp nu har jag tagit min studiepaus och det känns faktiskt rätt skönt. 
Så där var en del, nu har jag istället ett par mål kvar för det här året och som tur är finns det faktiskt rätt mkt tid kvar. Detta är några:

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: