iheard

2012-05-01
18:34:00

ROOMIES
Tjoo! Ett bra tag sen nu! De senaste dagarna har jag bott hos underbara Louise. Tyvärr har Louise varit sjuk nästan hela tiden så jag har bott med hennes andra inneboende Jake. En skit rolig aussie grabb. Så dagarna har spenderats med att packa, strosa runt och kvällarna har ägnats åt "How I met your mother" race med Jake.
Igår var en helt underbar dag. Jag lyckades någon gång kl.3 på natten mellan två south park avsnitt att övertala Jake att sjukskriva sig dagen därpå, han hade nämligen aldrig någonsin tagit ut en sjukdag så självklart tyckte jag att det var klart han skulle göra det nu när han hade chansen att umgås med en svensk blondin hela nästa kommande dag.
Sagt och gjort. Nästa dag vaknade jag klockan tolv av frukost på sängen bestående av korv, ägg&lök röra och toast :) . Dagen spenderade vi sen med att dra ner till Chapel st och strosa i affärer. Hittade världens coolaste glassställe med över 300smaker och 50 olika toppingar. Bla fanns det nutella, kakor, ägg, vegemate (alla svenskar som har rest i australien föstår min reaktion!) mm. Blev en jordgubb banan och frozen yoghurt ta tart för mig och nutella med kakor för Jake. Sedan kom Louise och mötte upp oss.
Fick en guide till alla "hemliga" småbutiker. Helt underbara små design butiker där Louise var stamkund. Sedan blev det bazar där vi höll på att dö!!! Tänk världens största vintage butik!!! Provade nattsärkar från 40-talet och klänningar från 80-talets disco tid. Jag fann för övrigt världens coolaste brillor från 90-talet á la musse pigg som fick följa med hem.
Drog sedan på ansiktsbehandling. Super skönt förutom när de skulle klämma ut pormasker! Trodde jag skulle dö!!! Är det verkligen det enda sättet att bli av med dom?? Gjorde helt galet ont! Men annars var hela behandlingen som att vara i himlen.
Klockan 10 möttes vi alla upp sen för att äta lyxtårtor på Chapel. Louise, Lucy, Jake och två tyska kompisar till Louise. Helt perfekt dag.
Idag blir det fotboll med Jake och för att göra det lite mer till en sport har vi valt varsitt team. Sen möta upp Louise på en 90tals club. See ya!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: