iheard

2012-02-08
16:25:00

Påväg.

Påväg.

Sitter på Köpenhamns flygplats och tittar på människor. Har varit här i en timma hittills och har över en timma kvar tills jag lyfter till London.

Börjar känna att jag är på väg nu. Börjar känna av ensamheten och tystnaden. En timma har gått och jag har redan börjat få panik av att inte prata.! Ledsen är jag dock inte. Lite över att behöva säga hej då till Filip men annars mår jag helt ok.

Så galet mycket folk här! Sitter utanför Hugo Boss och Ralph Lauren och tittar. Av någon komisk anledning tror jag att alla som går förbi är miljonärer. De som springer in i affärerna, de som har kostym, de som går i högklackat, t o m de som går i mjukisbyxor och en hålig ryggsäck (dom kanske har det som en skit dyr modé stil). Tror man blir lite halvt störd av att inte prata med folk.

Just nu saknar jag resekamrater så jag håller på att dö! Skitsamma att dom ibland blir så fulla att man hittar dom flera timmar senare på en handikapptoa eller att dom tjatar så mycket att man redan är trött på den innan man lyft. De livar upp på något sätt och man slipper uppleva allt själv. Man kan säga till den andra. Titta på den där 10poängaren, eller ge varandra en menande blick när någon snyter sig i sin jackärm. Den enda jag kan säga det till är mig själv och hur kul är det? -"Du kolla han där, vilken heting!", -"Ja verkligen, gå dit och nyp honom i rumpan", -"Nej det får du göra, hundra spänn om säger balla balla samtidigt".

Ni fattar`? Hur skulle det se ut??! Anders, Filip, KP, Lejla, Ullis, Kajsa, Johanna, Soffan! I need you! Har för övrigt X-antal kilo övervikt med mig. Killen som jag droppade bagaget hos innan gav mig en lång blick innan han rykte på axlarna och skickade iväg den. Så förhoppningsvis överlever min resväcka enda till Melbourne. Dock låste jag den, så om dom får för sig att kolla upp mitt löshår eller alla Kajsas dippsåser så lär jag få en rätt mosad väska tillbaks.

Handbagaget är också en historia för sig. På nästa flyg får den bara väga 7kg!! 7KG!!!! Hur sjutton ska man klara det?! Min nödlösning är att ta på mig dubbla BH:ar, 4linnen, en skjorta, en klänning, kofta, väst, luvtröja, skinnjacka, jeans och mjukisbyxor över. Och i det ska jag lägga, datorn, mprn, ipod, sladdar, öronhänge, gifflar, mobil, kamera, plånbok, pass, tidningar, böcker och äpplen.

Lär se ut som jag lagt på mig sisådär 20kg men vad sjutton väskan kanske väger lite närmare 7kg då iaf. Sen gör säkert alla andra likadant som ska med på flyget så jag lär inte vara den ända med lite "annorlunda" kroppsform. Skulle nu inte det funka så tänker jag anklaga dom för diskriminering! För jag lovar att övriga 50% på planet kommer garanterat väga 7kg mer än mig. Så då kan jag få mina kilon som en bonus!

Allt för mig så länge nu ska jag leta upp min gate och kolla om det finns någon stackars svensk där i nöd att prata! Valde dessutom att sitta i gången resten av resan för att slippa väcka alla hela tiden, inser nu att det är jag som kommer bli det istället + att jag inte har någon, menar något att luta mig mot så kommer ligga och dregla med huvudet ut i gången och få en smäll av vagnen varje gång de går förbi. Hurrej!

P.s För övrigt ropade dom ut Özlems namn i mikrofonen här nyss, med rätt efternamn och allt någon som vet om hon är här?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: