iheard

2012-12-14
00:35:00

LUCIA
Kvällen har spenderats med syskonbarn, syster, föräldrar och luciatåg. När jag äntligen kom hem med mitt mörbultade huvud så möts jag av en oemotståndlig våffeldoft, två söta syskonbarn med kompis, syster och mamma. Super mysigt! Blev sedan springtävling ner till kyrkan och där nere letar Hugo och jag upp Ewa som befinner sig i Sakristian, helt uppe i julspelet med alla andra aktörer. Får då frågan utslängd ".-Vill du vara med?", funderar i några sekunder och får sedan en medeltidsdräkt över mig och en sjal åker över håret. "-Sådär, Amanda då börjar det snart". Såå jag var återigen med i Vetlandas Lucia firande i Svenska Kyrkan med Esteterna. Skrattade mest hela tiden, inte så bra dock när Lucia dör men annars tycker jag ändå det gick great.
Luciat var lika mysigt som vanligt, dock lyckades de komma av sig 5ggr i rad och mitt i allt skriker både Sofias bebis och de handikappade. Lite lätt tumult. Men mysigt var det!
Sedan hem, termo på och tjustkulle med syskonbarnen + Amanda, Sjukt kul! Självklart lyckades jag dock mosa Hugo på sista åket genom att flyga på ett gupp och hamna över honom, men men lydiga barn är randiga på ryggen. Godnatt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: