iheard

2012-12-28
01:21:29

JULDAGEN, eller JULAFTON!
Åååh underbara juldag! Vaknade även denna dag med lite småpanik (glömde skriva det igår men hela morgonen sprangs runt i panik för att jag hade tappat bort ett paket när jag väl hittar det och vi ska åka drar jag sönder mina strumpbyxor), denna morgon började med på ungefär samma sätt... Inser att jag inte vet vad jag lagt två paket. PANIK! Letar och letar, får ett ryck och ställer mig på löpbandet. Letar, tar en dusch, brossan kommer och för ovanlighetens skull möts han även denna morgon av en Amanda med dyngsurt hår, osminkar i morgonrock med lite sådär små panik. Hittar sedan paketen. Resten av Tranåsgänget trillar in, syrrorna kommer med hela Vetlanda och Malmö gänget och helt plötsligt står kalkonen på bordet, alla är här och det är jul!
Dagen fortsatte sedan med en fantastiskt god kalkon, schnaps drickande tomte (drycken förtärdes doch i ett ikea glas med sugrör), knäppa ungar, massa paket, spel, mys hos syrran, så mycket bättre, och för att inte glömma detta evighets jobbiga leksaksspel "sant eller falskt" där man kollar om man ljuger eller inte. Till slut ballade det hela ut så mycket att det slutade med att den fick avgöra vad vi skulle göra som teex "Alla ska hångla samtidigt!", varav alla barn börjar klappa händerna och i takt skrika "HÅNGLA HÅNGLA!". 
Japp välkomna till en varm jul på pilgatan <3
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: