iheard

2012-12-31
15:22:00

ÅR 2012
ÅRS SUMMERING 2012
 
Året började med att jag packade mina väskor och åkte till Australien för att spendera ett halvår som aupair. Det första jag möttes av var palmer längs vägen, kängrus i trädgården och en två meters orm och världens största vithaj på Philips Islands. Hade en jätte fin vår med Tilda och Hugo. Lärde känna min älskade Kines, Daniel, Vendela, Louise, Nick, Chris och massa andra super sköna människor. Mamma och pappa kom och hälsade på och vi åkte på semester till Sydney, höll på att missa flyget och trängde oss sedan ihop i världens minsta bil med grabbarna och drog på road trip på Great Ocean Road. Kajja kom och hälsade på och vi brände oss illrosa. Spenderade massa tid på gymmet, tränade dock nästan ingenting utan låg mest och skrattade på golvet med Kinesen eller hade helt orealistiska diskussioner med PT Nick.
Hade bbq på stranden i St Kilda med alla svennar och hos Kinesen, obligatoriska onsdagsdejten med daniel som i 9 av 10 fall slutade med picknick på bryggan vid flinders street. 
Spenderade nätter med att försöka lära oss åka skateboard med Vendela, samt spenderades sjukt många dagar i fotoautomater. Var på massa Svennefester, hamnade ofta helt fel men fick skjuts hem av både gamla tanter och buddhister. 
Åt fler donuts en vad jag gjort på en livstid, drog med Daniel på lyxmiddag och åt kängru. Testade både jobb som bartender och barista och blev erbjuden diverse skumma jobb av "sugar daddys".
"would you mined sit on my face in black jeans for 30minutes, 50 dollar?"
Flyttade hem till Louise men bodde dock mer ihop med Jake en med Lollo. Åt världens godaste choklad och marängpajer. Testade säkert 20 olika caféers varma choklad.
Hade mat frosseri och ölkvällar med Kinesen som började varje dag vid klockan 22, med öl på chapell st och sedan valfritt café, pizzeria, indiskt, japanskt eller donken.
Gjorde en roadtrip till Gold Coast och mötte upp Daniel och lillebror Jimmy i Brisbane där vi trängde ihop oss i en liten campervan under några intensiva dygn. Drog sedan vidare till Surfers Paradise och försökte lära oss surfa. Gick väl lite sisådär. Sov en natt på stranden.
Gick på världens godaste gourmet tacoställe med Chris och lärde mig äta pizza som efterrätt med vitchoklad och hallon. Hade hetsät tävlingar med Vendela med Vegimate och spydde.
Drog hem från Australien med sjukt mycket minnen och starkar i mig själv än någonsin.
Kom hem och träffade alla fantastiska fina vänner och familj. Hälsade på Kinesen i Sthlm och Jake som kom till Sverige under sin Europetrip. Firade midsommar hos Manda. Började jobba på handikapp igen med mina älskade tanter. Åkte sedan på semester med en hel galen revy till Rhodos. Där det inte var ovanligt att höra en viss mr Harrysson stå och gapa med en kikare i handen på nätterna.
Eller väckas vid poolen av en herr Lundin som gör bomben, inte heller så ovanligt att se hela revyn stå och röjja loss i snutbaren eller sitta nere på stranden och sjunga.
Kom hem, startade om på jobbet igen, hälsade på mina älskade pojkar i Oslo och gjorde även ett besök hos Daniel i Gbg. Åkte och spenderade några dagar i stugan på Öland och träffade fina kusinen. Åkte även ner till Malmö och Tranås och hälsade på syskonen.
Gick sedan in i en plugg höst. Helt utan eftertanke eller planering så satte jag igång att plugga inköpslogistik på högskolan i Nässjö. Där jag mötte en fantastisk thai, elin, frida, mina fina pojkar och massa andra knäppa och underbara människor. Såå nu efter en hård tentatermin kan jag glatt säga att jag faktiskt klarat att börja plugga igen och kirrat alla betyg. Kan även också säga att jag börjat uppskatta min kära hemstad mer och mer. Även om hösten innebärt sjukt mkt plugg har jag även hunnit med diverse kvällar med Ulla, Danne, Lejla, Emmy och Macke och sjukt många mysiga hemmafester! Såå dags att blicka framåt till ett nytt spännande år med mer resor, äventyr, plugg, knäppa idéer och massa sköna människor säger jag 
GOTT NYTT ÅR!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: