iheard

2012-04-25
17:44:05

TESTAMENTE

Nu blir det ett sånt här överdrivet "jag är så tacksam över allt" inlägg igen men det struntar jag i. Jag är så extremt tacksam för att ha det så bra som jag har det. En fantastisk familj, underbara föräldrar, extremt fina syskon, fantastiska syskonbarn och vänner värda att dö för.

Jag är ofta extremt dålig på att visa min uppskattning och med mitt temprament är det inte alltid det kommer fram. Idag har jag spenderat nästan hela min dag med att vela om hur jag ska göra i sommar, i höst, framtiden, vad andra vill, vad jag vill, vad jag borde vilja. Det hela slutade med att jag blev så utmattad att jag helt tappade mitt humör och jag istället blev rätt deprimerad och kände mig misslyckad över mig själv.

Jag fick som sagt ett samtal av en viss Tony innan och även om vi inte känner varann väl så fick han mig så extremt lättad med bara några ord -"du lever upp till ditt rykte Amanda". Det kanske låter rätt fånigt och lite halv creapyigt men det fick mig att skratta och känna, åt helvete med allt velande och alla problem som får en att må skit. Det är ju faktiskt jag som bestämmer hur jag ska må och vad jag vill göra. Har jag lust att flytta tillbaka till Vetlanda och plugga på komvux så visst gör jag det, vill jag dra till Los Angeles och bli aupair så varför inte? Italien i några månader för att äta pasta och leka Julia Roberts i Eat pray love, who cares?

Det är jag som beslutar det, inte alla skuldkänslor, velande, ångest, utan JAG ! Vill jag må bra får jag se till att göra det och vill jag göra helt störda grejer som faktiskt är det absolut roligaste jag vet så tänker jag faktiskt göra det. Och i denna sekund slår jag ett slag för att jag kommer gå på pole dancing kurs, kolla burlesque, äta 7 rätters middag på ett tåg, lära mig italienska, flytta till USA, dricka varmchoklad på så många ställen jag kan, ligga på vägen i regnet och kolla på stjärnorna, bada i Östanå i December, dricka alldeles för mycket vin, göra saker utan att tänka efter, ge mig rätten till att ångra och förneka och faktiskt leva mitt liv.

Och allt detta tänker jag göra bara för att det är sånt jag tycker är kul, sånt som får mig glad, sånt som gör att jag känner att jag lever. Amen!

 


Kommentarer:
#1: Lotta

Amen! Och kram!

2012-04-25 @ 20:23:19
#2: Anna

GO GIRL! Du kommer bara att ångra det du inte gjorde, lyssna till ditt hjärta! Kram

2012-04-26 @ 06:50:37

Hej fin blogg :) En läsarfråga, skall du jobba i sommar/sommarjobba?

2012-04-26 @ 08:19:24
#4: Amanda

Hej Johanna! Tack, nej jag kommer hem till Sverige i sommar men har inte sökt några jobb än så får se hur det blir :)

2012-04-26 @ 10:00:32
#5: Malin

Hallå!! Låter kanon bara kör på!!!du jag kan nog avvara några av mina helgturer på Kettilsgatan om du vill jobba lite;O)

2012-04-26 @ 14:18:31
#6: Amanda

Tack gärna Malin :o) . Har sökt kettilsgatan så jag hoppas jag får vara hos er lite i sommar, så när du vill vara ledig och grilla iställlet för att jobba är det bara att slå en pling ;o) stor kram

2012-04-26 @ 17:20:52
#7: Mikael

Kom till Stockholm Amanda:D

2012-04-27 @ 07:43:02
#8: Ida R

Haha vännen va sjuukt go du är!! Gör det du tycker känns som det allra bästa, & kom å hälsa på mig lite ibland också:) miss u<3 puss/Ida

2012-04-27 @ 20:03:33
#9: Manda

Follow your heart !! Gör allt galet som faller dig in, det är det som gör dig till den underbara person du är ! Och snälla, ta med tråkiga lilla gråa mig, för jag är sååå uttråkad ! :P Miss you !

2012-05-07 @ 15:03:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: